Nechte logo ukázat váš příběh
Jak navrhnout dobré logo?
Logo na webové stránce je stejně důležité, jako vývěsní tabule s logem nad vaším kamenným krámkem. Buď vás naláká ke vstupu, nebo se obrátíte a utečete. Nebo si loga nevšimnete, protože je nevýrazné. Pouze první možnost je ta správná.
Aby logo na webu zaujalo, musí mít nejen nápad a originalitu, ale musí být také jednoduché, zapamatovatelné, nadčasové a musí z něj být zřetelný příběh, který se za ním skrývá. Věru nelehký úkol, ale v našem grafickém studiu Artlogo.cz se s ním umíme poprat. Pídíme se po informacích, které se týkají vašeho podnikání a to proto, abychom vám nabídli logo přesně na míru.
Logo pohledem klienta
Nedávno jsme byli osloveni Míšou z Ladyvirtual.cz, abychom připravili logo pro Elenor.cz, online obchod se šperky a bižuterií. Že výsledek stál za to, svědčí i článek na blogu Ladyvirtual.cz: Na co nezapomenout při návrhu loga. Uvědomili jsme si, že pro nás jsou požadavky pro vytvoření loga denním chlebem, ale že pro někoho, kdo si chce nechat vytvořit své první logo nebo redesignovat své současné, to může být docela oříšek. Na co se zaměřit? Jsou to barvy? Je to tip písma? Je to samotné sdělení? A jak se může sakra do toho loga promítnout příběh vašeho podnikání?
Poprosili jsme Míšu z Ladyvirtual.cz, aby pro naše čtenáře popsala zkušenost z tvorby loga od Artlogo.cz pro jejich klienta.
Jak jsme spolupracovali s Artlogo.cz
Logo na webu by mělo na první pohled povědět příběh firmy nebo e-shopu. Co ta společnost dělá? Proč to dělá? Jak sebe vnímá a jak by chtěla, aby ji vnímali ostatní? Ideální výsledek je takový, kdy je logo srozumitelné bez nutnosti jakéhokoliv dalšího slova.
Přiznám se, před tím, než jsme online obchůdku se šperky doporučili zpracování nového loga (a zahození původního), jsem nevěděla, že příběh je to, co z loga udělá jedinečné a originální dílo.
Obrázek 1 - Původní logo pro Elenor
U Artlogo.cz jsme s klientkou objednali balíček MINI. Jde o základní nejmenší balíček, ve kterém dostanete 3 varianty log na výběr. Společně jsme vyplnili vstupní formulář a grafik se dal do práce.
Do několika dnů jsme dostali návrhy 4 log. 3 slíbené a jedno bonusové. Moc fajn přístup!
Chceme logo pro obchod se šperky
Klientka prodává krásné barevné šperky s kamínky Swarovski Elements od německé rodinné firmy Coeur de Lion. Také nádhernou Jabloneckou bižuterii. V průběhu vytváření loga se zamilovala do přírodních šperků Nodova, které vyrábí ekvádorské ženy z ořechů Tagua. Záměrně říkám, že k tomu došlo v průběhu. V době zadávání specifikace pro tvorbu loga z 90 % prodávala pouze krásně barevné a ručně vyráběné šperky Coeur de Lion. Proto nám největší smysl dávalo logo s barevným kamínkem nad „o“ v názvu „Elenor“. Něco takového bylo i součástí specifikace: Logo může obsahovat konkrétní symbol (šperk: náušnice, prstýnek, drahokam).
Obrázek 2 – Jeden z prvních návrhů loga s diamantem
Chceme logo pro obchod se šperky, které mají příběh
S klientkou jsme probírali, jaké logo si z doručených návrhů zvolíme. Postupně jsme začali docházet k závěru, že barevný šperk by neměl být ústředním motivem loga. Proč? Majitelka e-shopu si uvědomila, že více, než zobrazení „diamantu“, by raději vyzdvihla práci, která za výrobou šperků stojí. Klientka je velmi příjemná a empatická osoba. A právě její povaha určila jiný směr vzhledu loga a tím i celého webu.
„Můj cíl je mít e-shop s produkty, zejména šperky, které jsou výsledkem nějaké ušlechtilé činnosti. Jablonec podporuje práci žen v horách, v domácnosti, které kompletují šperky doma. Šperky Nodova jsou výsledkem projektu, který podporuje ženy v Ekvádoru. Dává jim práci, a ony mohou posílat své děti do školy. Ráda bych, aby to v tom logu bylo taky nějak k přečtení. Proto nemusí a ani by nemělo být s obrázkem blýskajícího kamene.“, řekla klientka. Tím dala logu úplně jiný rozměr.
Obrázek 3 – Vítězné logo
Od nablýskaného diamantu jsme se dostali k ornamentu ve tvaru věnečku s drobnými lístky. V logu je sice tento přírodní ornament modrý, ale ve skutečnosti jsou lístky zelené a symbolizují čistotu přírody a vřelé city k druhým. Přesně to, čeho si klientka váží u výrobců Jablonecká bižuterie a Nodova.
Artlogu děkuji za zkušenost a spolupráci
Po spolupráci s Artlogem mi došlo, jak nelehké je poskládat si příběh, který musí šikovný grafik „zapsat do obrázku“ - loga, které musí být jednoduché, zapamatovatelné, nezaměnitelné a nadčasové.
Děkuji Artlogo.cz za trpělivost, pochopení a vypracování výsledného loga v rámci objednaného balíčku.
Pošlete svůj komentář